Ezerféle vélemény van arról, hogy milyen a jó edzés, de a tényekkel nehéz vitatkozni.

Proiftálj a tényekből!

 

Milyen kemény legyen az edzésed? Milyen gyorsan kell futnod a 10 km-t, hogy 3 órán belüli maratonod legyen? Az új Movescount Training Insights valós tényekkel mutatja meg mit kell megtenned a vágyott eredményért. Nem vélemények, nem teóriák, nem viták, hanem valós adatok a világ sportolóinak millióitól, tények melyekre annyian vártak, most itt vannak. Áss a mélyére, hogy megtaláld mennyi és milyen sebességű edzés szükséges ahhoz, hogy 3 órán belül érj célba a maratonon.

Minden Movescount tag minden feltöltött edzése analizálásra került több változó szerint is, hogy megtalálják a személyes legjobb eredményüket. Amint ez elkészült, csoportokba rakták azokat, akiknek megegyezett a teljesítményük. Így például megnézhetjük azokat a sportolókat, akik 3 órán belül futották a maratonjukat. Amint kiválasztották a 2.55-3.00 időn belül célba érőket, megvizsgálták a verseny előtti 15 hét edzéseit. Azért az utolsó 15 hetet, mert az biztosan releváns a versenyeredményt tekintve. Az is feltétel volt, hogy elegendő edzést végezzen a tesztbe bevont személy, aki tehát csak egy héttel a verseny előtt kezdett Suunto órát és/vagy Movescount-ot használni és úgy indult versenyen, annak az eredményeit nem vették bele a számításba.

Az atléták száma mindig több száz, ami biztosítja a statisztikai pontosságot és az anonimitást is. Mivel a megfelelő számú sportoló megléte egy adott csoporton belül követelmény, ezért nincs pl. 2.10-en belüli maratonról adat, egyszerűen nincs elég ebbe a csoportba tartozó ember. Az edzés statisztika minden esetben 5.000-10.000 edzésen alapszik.

És akkor térünk vissza a 3 órán belüli maratonhoz, hogy is kéne ehhez akkor edzeni?

suunto-spartan-movescount

A 3 órán belüli maratonisták átlag 6,5 órát edzenek egy héten, 40 km-t futnak átlag 3,1 edzéssel a héten.

suunto-spartan-movescount-2

A 16 hetet áttekintve, ahol az utolsó hét a verseny hete, jó pár fontos észrevételt tehetünk:

Az edzés oroszlánrésze, tehát a legnagyobb mennyiségű edzés a versenyt megelőző 10-3. hét között lett elvégezve. A leglazább munka a versenyt megelőző héten volt.

suunto-spartan-movescount-3

A sportonkénti megosztás, nem meglepően, a futást mutatja a legnagyobb mennyiségűnek egy kevés kerékpározással és terepfutással ízesítve. Az intenzitás eloszlás megmutatja, hogy az edzések döntő része a középső pulzuszónában történt.

suunto-spartan-movescount-4

Ha ezeknek a futóknak a rövidebb távon nyújtott teljesítményét vizsgáljuk, akkor azt látjuk, hogy aki 3 órán belül tud maratont futni, az általában 1.24.09 alatt futja a félmaratont, 38.16 alatt a 10 km-t, 17.53 alatt az 5 km-t és 10.19 alatt a 3 km-t.

Egyszerűnek tűnik? Hát, az igazat megvallva egy szintig az is. De ugyanakkor pontos és informatív is, ami egy elhivatott versenyzőnek nagyon hasznos és könnyű értelmezni, valamint a saját edzéstervében alkalmazni.

Fedezd fel a Training Insights lehetőségeit!